Dehaco en Demto gaan samen verder onder de naam Dehaco Groep. Frank Berbée draagt stokje over aan jongere generatie.
Toen Frank Berbée in 1985 samen met een aantal internationale partners Dehaco oprichtte, werd er gestart met de verkoop van hydraulische uitrustingsstukken vanuit Lisserbroek. Gaandeweg breidde het assortiment zich uit en thans Dehaco staat in Europa bekend als totaalleverancier voor de sloop-, recycling- en saneringsbranche. Dehaco is daarbij marktleider in de Benelux. Demto is sinds de oprichting in 2004 uitgegroeid tot een volwaardig productie- en ontwikkelingsbedrijf. In Werkendam wordt een breed scala aan innoverende producten ontwikkeld én geproduceerd. De afgelopen jaren zijn Dehaco en Demto steeds succesvoller gaan opereren in de markt. Door de grote vraag vanuit heel Europa groeiden beide bedrijven steeds meer naar elkaar toe en bleken de krachten gebundeld te kunnen worden.
Dit leidde per 1 mei al tot de opening van een nieuw magazijn en extra verhuurdepot voor het productaanbod van Dehaco in Werkendam. De krachtenbundeling resulteert nu zelfs in het samengaan van de twee bedrijven. Dehaco en Demto zijn inmiddels overgenomen door Dehaco Groep BV, maar blijven wel zelfstandig opereren. Door de overname zijn er zes nieuwe aandeelhouders aan het roer gekomen. Gezamenlijk bepalen zij de koers van de organisatie. Deze aandeelhouders zijn als management reeds lang werkzaam bij Dehaco of Demto, hetgeen voor oud-eigenaar Frank Berbée een logische keus was om zijn bedrijven aan hen te verkopen. Ook blijft het karakter van het familiebedrijf hiermee behouden, aangezien beide zonen een onderdeel van de nieuwe leiding vormen. Frank blijft zelf ook verbonden aan de organisatie; hij gaat zich als ambassadeur met name richten op verdere expansie in Europa.
Algemeen directeur Jeroen Korporaal legt uit: “De voorbije jaren hebben wij gebouwd aan het hedendaagse fundament. De synergie tussen Demto en Dehaco zal zorg dragen voor een enorme impuls in ontwikkeling, productie en innovatie, maar ook voor omzet- en resultaatgroei.” Korporaal gaat verder: “Met een krachtige marketingformule en het sterk herkenbare imago zullen wij de bestaande én nieuwe markten verder uitbouwen. Dehaco voldoet aan de one-stop-shopping-verwachting van haar klantenkring in de Benelux, met name asbestsaneerders en slopers. Wij verkopen, verhuren, keuren, repareren en onderhouden alle benodigde materialen in de branche.”