Al jaren werkt Veldhuizen aan bouwvoertuigen met hoge laadvermogens, geringe onderhoudskosten en kleine draaicirkels. Er wordt gewerkt met standaard bladveren op de achterassen en mechanische aansturing van de vierde as. Zo wordt een eenvoudige techniek gebruikt en onderhoudsgevoelige elektronica vermeden. Om tot een betere aslastverdeling te komen is nu een versie ontwikkeld waarbij de tweede as 1,20 m verder naar achteren gemonteerd wordt. De stuurhoek van deze as wordt met 40% gereduceerd om tot een juiste draaicurve te komen. De tweede as is leverbaar met de originele bladvering en optioneel uit te voeren met luchtvering en heffunctie. De eerste auto FAD WSG Tridem is afgeleverd aan Aannemersbedrijf Bron uit Geldermalsen.
Bron heeft in 2016 al een FAT met mechanische WSG in gebruik genomen, die naar volle tevredenheid functioneert. Voor Bron reden om voor de 8×4 containerwagen met autolaadkraan weer te gaan voor een mechanisch WSG tandemstel van Veldhuizen. De tweede as is op 1,81 m voor de aangedreven as geplaatst, waardoor de last op het tridem 33 ton is en het GVW toeneemt tot 43 ton. De CF is uitgerust met de meest krachtige DAF motor, de MX13 met 390 kW (530 pk) vermogen. Als opbouw is gekozen voor een extra laag 25-tons VDL afzetsysteem. Hierdoor is de rolhoogte slechts 130 cm, wat het vervoer van hoge afzetcontainers mogelijk maakt. Er is door HSW een Palfinger Epsilon Q 17OZ 95TR laadkraan gemonteerd en een HSW grijper met een bewegende schaal. Zo kan er een grote grijper gemonteerd worden binnen de totale voertuigbreedte van 2,55 m.