Enkele ‘ouwe rotten in het vak’ hebben een nieuw trailermerk gelanceerd: Sterk. Eén van de oprichters is Hans Weerheim. Tot en met 2017 was hij eigenaar van Tracon (daarna verkocht aan een investeringsmaatschappij).
Ook Mathijs Volz maakt deel uit van het team. Hij is al 15 jaar specialist in de ontwikkeling van innovatieve LZV-oplossingen. Mathijs is de grondlegger van de LZV Combitrain in 2009 en heeft in 2018 de internationale variant ontwikkeld. Ook de rest van het Sterk-team bestaat uit ervaren trailerprofessionals.
Sterk heeft de gehele orderportefeuille uit het faillissement van Tracon Ecocombi overgenomen en zal deze afleveren onder de namen Sterk trailers en Sterk ecocombi. Waarom een nieuw trailermerk? “Wij merken dat er grote behoefte is in de markt voor opleggers en aanhangers die afwijkend zijn in uitvoering en robuustheid ten opzichte van de buitenlandse seriebouwers. Daarnaast hebben wij al vanaf 2004 veel ervaring in het ontwikkelen van innovatieve/internationale LZV-oplossingen. Gezamenlijk hebben wij een enorme kennis, ervaring en netwerk in deze branche, die willen wij graag benutten.”
Sterk is gespecialiseerd in:
- (internationale-) LZV-voertuigen zoals Combitrain, dolly, wipkar achter oplegger
- sterke schuifzeil- en plywoodopleggers
- sterke open aanhangwagens en open opleggers (vlak, semi, ballastwagens)
Voor verkoop kan men terecht bij Saskia Bleijenberg en Hans Weerheim. Binnen enkele weken begint een ervaren derde verkoper. Daarnaast is de onderneming nog op zoek naar enthousiaste en ervaren verkopers om het team verder te versterken.