De handelsnamen De Bruycker en Kemp | Hamme van Reesink Construction Equipment Belgium BVBA gaan in de toekomst verder onder de handelsnaam De Bruycker-Kemp.
De Bruycker is distributeur in België van onder meer Kobelco, Bomag en Okada en Kemp | Hamme is de distributeur van met name de merken Atlas en Schaeff. Door onder één handelsnaam naar buiten te treden ontstaat in België een duidelijke en sterke organisatie. Zoals bekend vullen de merken Atlas, Bomag, Kobelco en Schaeff elkaar perfect aan en kunnen bestaande en nieuwe klanten vanuit drie vestigingen nog beter worden bediend.

Nieuwe gevelbekleding op de vestiging in Oostende.
Philippe Le Bourhis, Algemeen Directeur De Bruycker-Kemp, krijgt de algemene leiding over deze vernieuwde organisatie. Erwin Hellinckx is als Commercieel Directeur verantwoordelijk voor de commerciële kant van het verhaal. De nauwe banden tussen De Bruycker-Kemp in België en de Nederlandse ondernemingen Kemp Groep en Hans van Driel BV zorgen voor een sterke, concurrerende en toekomstbestendige organisatie in de Benelux. De geografische spreiding van de locaties zal helpen bij de ontwikkeling van deze gecombineerde activiteiten. Ook voor een hoger serviceniveau is deze spreiding van belang. Kortere aanrijdtijden zullen onverhoopte stilstand voor klanten nog verder beperken. De werkplaatsen en de daarbij behorende service op locatie komen onder één centrale leiding. Ditzelfde geldt voor de onderdelendistributie.
Directeur Philippe Le Bourhis: “Het samensmelten van de verschillende culturen binnen de organisaties is al maanden in volle gang en ik ben ervan overtuigd dat De Bruycker-Kemp verder uit gaat groeien tot een sterke en landelijk opererende organisatie. We hebben de merken, de mensen, de locaties en de motivatie om een toonaangevende leverancier van een compleet programma wegenbouw- en grondverzetmaterieel te worden. Tevens bouwen wij aan een organisatie waarin alle medewerkers nauw samenwerken om de doelen te bereiken. Een organisatie waar men persoonlijk kan groeien en die continuïteit biedt.” Erwin Hellinckx, Commercieel Directeur De Bruycker-Kemp, vult aan: “De nieuwe handelsnaam, waarin twee organisaties met historie samenkomen, zal veel klanten aanspreken. Daarnaast zal het uitgebreide merkenpallet ons kansen bieden om bestaande en nieuwe klanten nog beter te bedienen en de geografische spreiding zal ons serviceniveau nog verder versterken. Ik kijk met veel vertrouwen naar de toekomst.”
De websites van beide ondernemingen zijn reeds samengevoegd in een nieuw ontwerp. Op basis van het stramien van de Kemp Groep en Hans van Driel is de ingeslagen weg duidelijk visueel gemaakt. Kijk op www.debruycker-kemp.be voor het complete leveringsprogramma en meer informatie. Ook op het gebied van sociale media zullen de bedrijven de handen ineen slaan en vanaf nu eensgezind naar buiten treden. Over eensgezind gesproken: met een in de nationale kleuren gespoten Kobelco SK260LC-10 haakt De Bruycker-Kemp in op de gekte rond het WK voetbal in Rusland. Deze unieke blikvanger staat te pronken voor het kantoor in Oostende. Het bedrijf hoopt uiteraard van harte dat de Rode Duivels de finale halen, zodat de prachtige rupsgraafmachine nog tot en met zondag 15 juli kan blijven staan.